11 Kasım 2015 Çarşamba

Paylaşmak ya da paylaşmamak işte bütün mesele bu!

Hepimiz farkındayız ki Instagram çıktı mertlik bozuldu, en azından kendi adıma öyle. Eskiden oturur yazardım şimdi instagramda foto seç, paylaş, bitti. İtiraf edeyim kolayıma geliyor ama haksız mıyım? Instagramın ismi zaten instant yani "anlık" paylaşımlardan gelmiyor mu?

Kendimi affettirdiysem geleyim maruzatıma.. 

Genel olarak gittiğim yerlerde gözüme hoş gelen kareleri ve o karelerin içinde ya da dışındaki detayları paylaşmayı seven biriyim. Yani bir yer keşfettim, burası da bana kalsın dediğim yer pek yok ( bir kaç yer hariç ) zaten Amerika'yı yeniden keşfetmiyorum, olan şeyleri paylaşıyorum. Fakat dikkat ettiğim konu ben ne zaman yer bildirmeden bir yer paylaşsam hemen direkt mesaj kısmından orası ile ilgili soru geldiği ve enteresan olan bu kişilerin de sessiz takipçi oluşu. Tabii ki uluorta sormamak için özelden yazanları konu dışında tutuyorum, onlar zaten kendilerini biliyor. Bir kaç kez denedim, gerçekten böyle. Bakıyorlar ki hazırda yer bildirilmemiş hooop hemen sormalar. Kimseyi tenkit etmiyorum gözlemim bu şekilde. Mesele sorulması değil, aksine hoşuma da gidiyor ama paylaşılan şeye ortak olunsa ya da bu bu kişide gördüm ve görmek/gitmek istedim denilse daha güzel olmaz mıydı?

Dediğim gibi paylaşmayı seviyorum, istiyorum ki bir güzellik gördüğümde herkes görsün, herkes faydalansın. Ama bazı hinler var ki her şeyi ilk kendileri görmüş gibi sunmalar, pazarlamalar.. Neden dürüst değiliz? 

Bu arada her gittiğim yeri de paylaşmıyorum, gerçekten hizmeti ya da yediğim şey benim için iyi değilse isim dahi vermiyorum. Ne yazık ki günümüz "instagram friendly" mekan türemesine maruz kaldığı için, bir sunum yapan ya da duvarında "instagramlık" bir dekor olduğu zaman işi kotardığını düşünüyor, haksız da değiller çünkü prim veriliyor. Ben bu tarz yerlere gitsem bile ne öneririm ne de paylaşırım. Şahsi fikrim.

Madem bir çok mekan sorulmaya ve tavsiye isteniliyor, bundan sonra blogda gittiğim yerleri de paylaşmaya karar verdim, herkes ulaşsın okusun diye.

Sizin bu konuda düşünceleriniz neler, merak ediyorum. 

4 yorum:

  1. Selamlar, gidilen görülen yerlerin paylaşılması faydalı oluyor tabii ki. İlgimi çektiyse ben not alıyorum mesela. Ama ben de her gittiğim yeri paylaşmıyorum. Dediğiniz gibi bazen paylaşmaya değer bulmadığım için oluyor bu, bazen de nedense çekiniyorum:) Hani üst üste denk geldiğinde görmemiş demesinler diye:) Halbuki işin raconu bu, benimki gereksiz bir kaygı. O yüzden paylaşın siz. IG'de beğenerek takip ediyorum zaten. Burada yazınca da seve seve okurum. Benim fikrim budur:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı fikirde olmak ne güzel, cok tesekkur ederim yorumunuz icin. Daha sık yazmaya calısıcam:)

      Sil
  2. Bu kadar güzel anlatılabilirdi. Eline beynine sağlık çiğdemcim. Kalbimi bakış açını seviyorum. Güzel keşiflerini ve yazılarını bekliyorum. Sevgiler
    Tuba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bakıslı Tubacım cok tesekkur ederim, daha bol yazmayı arzu ediyorum bende :*

      Sil

Yorumlarınız benim için değerli:)

Şu konular da var

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...