Ana içeriğe atla

Photographer: Cihan ALPGİRAY


Sanıyorum 2006 yılıydı. Ablamın belki de bana hediye ettiği en güzel şeylerden biriydi beni Flickr ile tanıştırmak. Üniversitede olduğum yıllar en büyük hazinem dolu dolu geçirdiğim zamanımdı, bunu şimdi daha iyi görebiliyorum. Vaktimin çoğunu fotoğraf çekerek geçirdiğimi söylersem abartmış olmam. Zira bir ara adım Japon turiste bile çıkmıştı. Flickr sayesinde fotoğrafçılık adına çok güzel şeyler öğrendim, hala da öğreniyorum, sosyal projelere imza attık ve çok güzel insanlarla tanıştım, bir sürü yeni isimler tanıdım.. Bunlardan birisi Cihan Alpgiray
Çektiği fotoğraflardaki hava sizi görür görmez olduğunuz ortamdan soyutlayacak nitelikte. Çok sade ve bir o kadar da derin "an" fotoğrafları var. Adeta kişiliği çektiği karelere yansımış, hep mütevazi ve hepsi birer film sahnesi gibi..
Kendisi sevdiğim başarılı fotoğrafçıların başında geliyor, şimdiden bir çok güzel işe imza atmış. Umarım onu çok daha büyük projelerde görürüz.


Umit Unal MAN for Tempo Magazine

Marie Claire March 2010

Marie Claire March 2010




Elele August 2012

Yorumlar

  1. cok güzel fotograflar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Begenmene sevindim, tesekkurler:)

      Sil
  2. cok guzeller cok ! inan uzun uzun bakip yakalanan anlar ve duygulari hissetmeye calistim.. Basarilari daim olsun.. sana da ilham ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tatlısın Lulucum, benim icin cok ozel ve guzeller:)

      Sil
  3. inanılmaz güzel fotoğraflar, son zamanlarda Türk fotoğrafçılar arasında gördüklerimin en iyilerinden. Keşke bizi de fotoğraflasa =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adını altın harflerle hafızana kazımana sevindim:)

      Sil
  4. Gerçekten muhteşemler..
    İnsanı soyutlayan, flulaştıran kareler..
    Hayran olmamak elde değil.

    YanıtlaSil
  5. hakikaten çok güzel fotoğraflar:) kendisini zaten takip ediyordum, çok daha iyi yerlere geliceğine inanıyorum :)

    YanıtlaSil
  6. nasıl da güzel ve farklı bir tarzı var cihan alpgirayın değil mi ? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cook farklı ve güzel, tesekkurler:)

      Sil
  7. Evet cok estetik resimler cidden, ama ben senin resimlerini de merak ettim, varsa flickr da paylas benimle : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aylincim benim fotograflar amator, blogun girisinde sagda da link vermiştim
      www.flickr.com/photos/cigdem umarım begenirsin, bekliyorum fikirlerini:)

      Sil
  8. Uzun zamandır bu kadar keyif almamıştım prof çekimlere bakarken. Epik kareler çekmiş Cihan Alpgiray, çok kendisine has, naif ve minimal. Bayıldım Çiğdem'cim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı fikirde olmana sevindim:)

      Sil

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için değerli:)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çantalarınız Sanat Eserine Dönüşsün

Herkeste olan, fabrikasyon çantaların bazıları gözümü rahatsız etmiyor değil. Sadece çantanın değil, sanki takanın anlaşmış gibi kombini de copy-paste olması belki de rahatsız eden.
Ergin Ünal isimli Türk tasarımcı Erzen markasıyla bu işe bir el atmış ve adeta her bir çantayı kişiye özel çizimleriyle ayrı sanat eserine dönüştürmüş; bayıldım!
Daha fazlası için Instagram hesabını (@erzenofficial) takibe almanızı öneririm.




Cape Town - 1

Ankara’da üniversite okuduğum yıllarda İstanbul’a ailemin yanına mekik dokurken, bolca düşünme fırsatım olan, içinde bulunduğum durumlara bir de uzaktan bakma fırsatını veren keyifle geçirdiğim otobüs yolculuklarından birinde bir dergide görmüştüm ilk defa. Büyülü Afrika Şehri Cape Town yazıyordu başlıkta. Kafamdaki Afrika resmine pek uymayan modern binaların arkasından göz kırpan Masa Dağı’nı ilk görüşümdü. Sanıyorum sene 2005 ya da 2006. 




Zihnime kazınan bu fotoğraf ve okuduğum o yazı Mayıs ayında eşim ve benim peş peşe olan doğum günlerimiz için bir fırsat oldu ve gitmemize 3 gün kala eşime bir sürpriz hazırladığımı söyledim. Vizesiz gidilebildiği için hazırlıkları ruhu duymadı tabii :) 
Aylar öncesinden kara kaplı defterime aldığım notlar sayesinde aşağıda sıralayacağım yerlerden sizin de keyif almanızı umarak başlıyorum;
Öncelikle mevsim çok önemli. Biz Mayıs sonu gittiğimizde Güney Afrika sonbaharı yaşıyordu. Tabii bizdeki gibi değil. Hava yine güneşli fakat oldukça esintiliydi. Do…

Isla Bonita - Alaçatı

Uzun zamandır beklettiğim fakat paylaşmak için can attığım bir post ile karşınızdayım :) Malum Gezi olaylarından dolayı Mayıs sonu ve Haziran arası benim gibi bir çoğunuzda kopuk geçti. Yaşanan onca sıkıntı arasında benim de post yazmak içimden gelmedi herkes gibi..
Fakatt... Hazır bayram öncesi planlar yapılmış "Aman valizimde bunu da unutmayayım!" diye ajandalarımıza not aldığımız son 2 altın güne girmişken benim de Alaçatı'ya gidenlere harika bir yer tavsiyem olacak.
İş dolayısıyla Mayıs ayında gittiğim İzmir'den haftasonu kaçamağı yapmak için arkadaşlarla Alaçatı'ya geçmiştik. Biz kavurucu bir güneş ve bol sakinliğin hayallerini kurarken daha ilk gittiğimiz akşam yağan dolu ile tarihe adımızı altın harflerle yazdırmıştık. Alaçatı'da dolu! Şaka gibiydi. Tamam Mikaille aram hiç bi zaman iyi olmadı ama bu kadar kelek yapmasını da beklemiyordum. Neyse ki ertesi sabah şaka yaptım dercesine bollll güneşli bir sabaha uyandırdı da affettirdi kendisi.
Fakat "…